Cukr a jeho nepříznivé účinky na zdraví – vyhněte se jim!

0

Cukr je legální droga. Vychová si vás tak, abyste chtěli více. A více. A více. Přestanete vnímat přirozeně sladké chutě, potřebujete zvyšovat příjem cukru. Jaké účinky má rafinovaný cukr na naše zdraví? A jak to udělat, abychom jeho konzumaci omezili?

Jste závislí na cukru?

I vás si možná cukr vychoval tak, abyste se cítili nervózně, když jej nějakou dobu nemáte. Již mnohé klinické testy potvrdily, že konzumace rafinovaného cukru zvyšuje touhu po dalším přídavku. Navíc zapomenete na to, jak sladce a přirozeně chutnal přírodní cukr, například v sušeném ovoci. Při konzumaci rafinovaného cukru se z vás nevědomky stává závislák – dopamin, který se v těle během konzumace cukru uvolňuje, sice nabuzuje pocit štěstí, ale vytváří také slušnou závislost. Abstinenční příznaky? Nervozita, nevrlost a neskonalá touha dostat se k cukru.

Co cukr způsobuje?

Nevadí vám pocit závislosti? Ok. Možná se k životní změně rozhodnete poté, co si přečtete jednu z vědeckých studií zkoumajících negativní důsledky konzumace cukru na náš organismus. Nadměrné množství cukru se tradičně ukládá v oblasti pupku a vede k obezitě. Konzumace cukru vede také k předčasnému stárnutí celého organismu. Víte o tom, že nadměrná konzumace cukru zhoršuje paměť a snižuje schopnost učit se novým podnětům?

Cukr a jeho vliv na psychiku

Cukr nepáchá škody „pouze“ na našem fyzickém těle. Dokáže pořádně zacvičit i s psychikou. Jíte často sladkosti? A pozorujete na sobě náhlé poklesy a výkyvy nálad, nebo dokonce silnou únavu? To by člověk neřekl, že prapůvodcem silné deprese může být něco tak příjemného, jako je miloučký cukřík, že? Opak je pravdou. Rychlý pokles hladiny cukru jde ruku v ruce se špatnou náladou, úzkostí a depresemi. Takže je na čase s tím skoncovat!

Žádný extrém není dobrý. Zkuste si dát metu, kterou můžete dosáhnout. Denně jednu sladkost nahraďte pohybem, místo jídla více pijte. Odměňujte se zážitky. Bude se vám krásně žít!

Zdroj foto: freepik.com

 

Share.

About Author

Leave A Reply