Jak snížit vysoký krevní tlak

0

Vysoký krevní tlak nemusí být doprovázen žádnými příznaky a nebolí. Většinou se tento zdravotní problém odhalí na lékařské prohlídce. Neznamená to ani, že se musíte ihned vzdávat všech jídel. Mnohdy stačí upravit nenásilně jídelníček a zaměřit se spíš na jídla, která prospívají, než škodí.

Zhubnete a budete spokojenější, zdravější. Vysoký krevní tlak (hypertenze) je jednou z nejčastějších kardiovaskulárních onemocnění a řadí se k tzv. civilizačním chorobám. Určitě není dobré tento zdravotní problém podceňovat. Vhodná je tedy změna životního stylu a zařazení potravin, které mají schopnost vysoký krevní tlak snížit.

  • Vyhněte se alkoholu
  • Přestaňte kouřit
  • Kávu vyměňte za zdravější alternativu (čaj, čekanková káva apod.)
  • Začněte se pravidelně hýbat
  • Solte opatrně
  • Naučte se dechová cvičení
  • Pracujte méně – relaxujte a odpočívejte

Jaké potraviny zařadit do jídelníčku?

  • Česnek – patrně nejznámější potravina při léčbě vysokého tlaku
  • Cibule – také cibule pomáhá snížit vysoký krevní tlak a obsah tuku v krvi, rozpouští sraženiny
  • Červená řepa – pomáhá nejen upravit vysoký krevní tlak, ale působí i jako prevence rakoviny
  • Grapefruit – snižuje tlak díky vysokého obsahu draslíku a navíc výtečně chutná a obsahuje vitamín C
  • Jablka – dostupné jsou během celého roku, obsahují vlákninu a pomohou upravit krevní tlak
  • Banány – rovněž jde o potravinu s obsahem draslíku, který je důležitý pro správnou funkci srdce
  • Pohanka – pohanka obsahuje látku, která zvyšuje pružnost cév. Doporučuje se při vysokém krevním tlaku a ateroskleróze
  • Ořechy – také v nich se nachází draslík a hořčík – látky regulující vysoký krevní tlak
  • Ryby – především ty sladkovodní obsahují omega-3 mastné kyseliny, jež příznivě působí na srdce a cévy
  • Čokoláda a kakao – i kvalitní hořká čokoláda a kakao s vysokým obsahem kakaových bobů pomáhají regulovat krevní tlak
Jak snížit vysoký krevní tlak
Share.

About Author

Mezi můj největší koníček, který mi zabírá většinu času, patří psaní článků. Ale protože je potřeba i trochu žít mimo domov věnuji se 4x týdně sportovním aktivitám. O víkendu ráda odpočívám u kreativního tvoření a vymýšlím ruční dekorace.

Leave A Reply