Jak snížit vysoký krevní tlak

0

Vysoký krevní tlak nemusí být doprovázen žádnými příznaky a nebolí. Většinou se tento zdravotní problém odhalí na lékařské prohlídce. Neznamená to ani, že se musíte ihned vzdávat všech jídel. Mnohdy stačí upravit nenásilně jídelníček a zaměřit se spíš na jídla, která prospívají, než škodí.

Zhubnete a budete spokojenější, zdravější. Vysoký krevní tlak (hypertenze) je jednou z nejčastějších kardiovaskulárních onemocnění a řadí se k tzv. civilizačním chorobám. Určitě není dobré tento zdravotní problém podceňovat. Vhodná je tedy změna životního stylu a zařazení potravin, které mají schopnost vysoký krevní tlak snížit.

  • Vyhněte se alkoholu
  • Přestaňte kouřit
  • Kávu vyměňte za zdravější alternativu (čaj, čekanková káva apod.)
  • Začněte se pravidelně hýbat
  • Solte opatrně
  • Naučte se dechová cvičení
  • Pracujte méně – relaxujte a odpočívejte

Jaké potraviny zařadit do jídelníčku?

  • Česnek – patrně nejznámější potravina při léčbě vysokého tlaku
  • Cibule – také cibule pomáhá snížit vysoký krevní tlak a obsah tuku v krvi, rozpouští sraženiny
  • Červená řepa – pomáhá nejen upravit vysoký krevní tlak, ale působí i jako prevence rakoviny
  • Grapefruit – snižuje tlak díky vysokého obsahu draslíku a navíc výtečně chutná a obsahuje vitamín C
  • Jablka – dostupné jsou během celého roku, obsahují vlákninu a pomohou upravit krevní tlak
  • Banány – rovněž jde o potravinu s obsahem draslíku, který je důležitý pro správnou funkci srdce
  • Pohanka – pohanka obsahuje látku, která zvyšuje pružnost cév. Doporučuje se při vysokém krevním tlaku a ateroskleróze
  • Ořechy – také v nich se nachází draslík a hořčík – látky regulující vysoký krevní tlak
  • Ryby – především ty sladkovodní obsahují omega-3 mastné kyseliny, jež příznivě působí na srdce a cévy
  • Čokoláda a kakao – i kvalitní hořká čokoláda a kakao s vysokým obsahem kakaových bobů pomáhají regulovat krevní tlak
Share.

About Author

Mezi můj největší koníček, který mi zabírá většinu času, patří psaní článků. Ale protože je potřeba i trochu žít mimo domov věnuji se 4x týdně sportovním aktivitám. O víkendu ráda odpočívám u kreativního tvoření a vymýšlím ruční dekorace.

Leave A Reply