Jak snížit vysoký cholesterol

0

Nezdravé stravování, nedostatek fyzické aktivity nebo genetické předpoklady – to všechno jsou důvody, pro které se řada z vás potýká s otázkou, jak snížit vysoký cholesterol. Pokud vám lékař diagnostikuje vysoké hodnoty cholesterolu v krvi, neměli byste tento stav podceňovat a naopak jej řešit. Vysoký cholesterol se na první pohled tváří nevinně, ale může hodně uškodit. Jak snížit vysoký cholesterol si povíme v dnešním článku.unspecified

Příčiny vysokého cholesterolu

Ačkoli se vysoký cholesterol nijak neprojevuje a v podstatě ani nebolí, jedná se o zákeřného útočníka na lidské zdraví – sice se tváří nevinně, ale tak nevinný rozhodně není. Pokud trpíte vysokým cholesterolem, máte mnohem vyšší riziko srdečního infarktu, mozkové mrtvice či anginy pectoris. Jaké jsou příčiny vysokého cholesterolu?

  1. Strava

    Jestliže se stravujete nezdravě, pak se rozhodně není čemu divit, že trpíte vysokým cholesterolem. Strava bohatá na nasycené tuky v podobě hovězího, telecího nebo vepřového masa, mléka, vajec nebo sýrů vašemu zdraví rozhodně neprospívá.

  2. Pohyb

    Nedostatek pohybu je dalším důvodem, proč klesá hladina tzv. hodného cholesterolu a naopak se zvyšuje hladina zlého cholesterolu v krvi.

  3. Dědičnost

    Hodnoty cholesterolu jsou z části dědičné, což znamená, že pokud někdo ve vaší rodině trpěl vysokým cholesterolem, je vysoká pravděpodobnost, že jím budete trpět i vy.

Jak snížit vysoký cholesterol – praktické tipy

Z řádků výše vyplývá, že vysoký cholesterol není pro vaše tělo nic dobrého a je třeba tento stav řešit. Níže naleznete několik tipů, jak snížit vysoký cholesterol:

  • Zařaďte do vašeho jídelníčku více vlákniny, o které je známo, že vyvazuje cholesterol v zažívacím traktu, díky čemuž zabraňuje jeho následnému vstřebávání do krve.
  • Lékaři doporučují dát si čas od času jednu skleničku červeného vína – nejlépe večer. Mírná konzumace alkoholu zvyšuje hladiny HDL cholesterolu až o 10%.
  • Jezte ořechy, které se pyšní vysokou energetickou hodnotou a které se prokázaly mírným snížením hladiny cholesterolu v krvi. Nepřehánějte to ale a dopřávejte si maximálně jednu hrstičku denně.
  • Pijte zelený čaj, který neobsahuje žádné kalorie a dokáže vysoký cholesterol snížit až o 5%. Navíc je daleko vhodnější nežli sladké limonády a nápoje tohoto typu.
  • Máte-li nedostatek pohybu je na čase tento stav změnit. Nemusíte se hned potit v posilovně, bohatě postačí začnete-li krátkými procházkami. Obecně se doporučují 3,5 hodiny aktivního pohybu týdně.
Share.

About Author

Veškerý volný čas trávím s prsty na klávesnici. Psaní článků se stalo mým největším koníčkem, který mě baví, naplňuje a dává do života něco nového. Neustále si rozšiřuji obzory a učím se novým věcem, které se mi hodí v reálném životě. Do svých článků se snažím dávat maximum a kousek sama sebe.

Leave A Reply