Avokádo jako zdroj vitamínů. Proč se ho vyplatí jíst?

0

Avokádo je v posledních letech prosazováno jako superpotravina, zejména díky jeho kvalitním nutričním hodnotám. Co jsou však ty konkrétní důvody, proč byste ho měli zařadit do svého jídelníčku a jaké jsou jeho pozitivní účinky?

Zdroj zdravých tuků

V avokádu je obsaženo velké množství vitaminů, zejména B, E, K a C. Kromě toho však obsahuje také minerály jako je fosfor, draslík a magnesium. Výhodou je, že tento plod je bohatý na tuky, oproti tomu neobsahuje téměř žádné sacharidy. Jedná se o nenasycené mastné kyseliny, které jsou pro náš organismus prospěšné. Také napomáhají vstřebávání vitaminů rozpustných v tucích. Nemusíte se tak bát, že by se avokádo podílelo na příbytku váhy, je tomu spíše právě naopak. Díky svým nutričním hodnotám totiž dokáže dobře zasytit.

Obsah tuku

Zhruba tři čtvrtiny z avokáda jsou tvořeny tuky, jedná se tedy o jednu z nejtučnějších potravin. Ovšem vzhledem k tomu, že se jedná o mononenasycené mastné kyseliny, je pro naše tělo prospěšné. V podstatě totiž většina tuku je kyselina olejová, která je také hlavní složkou olivového oleje. Díky tomu je avokádo ceněno pro příznivý vliv. Dostatek kyseliny olejové v jídelníčku snižuje záněty, a navíc má příznivý vliv na geny spojeny s rakovinou.

Léčivé účinky

Všechny tyto cenné látky obsažené v avokádu dokáží pozitivně ovlivnit naše zdraví. Toto ovoce posiluje srdce a snižuje krevní tlak. Zároveň dokáže v těle účinně snižovat cholesterol. Kromě toho má protizánětlivé účinky, může pomoci předcházet rakovině a artritidě, dále také chrání oči před šedým základem. Avokádo dokonce dokáže také zmírnit projevy bolestivé menstruace. Jeho konzumací si tak můžete opravdu posílit zdraví.

Avokádo rozhodně patří k jedněm z nejkvalitnějších potravin, co se nutričního složení týče. Díky tomu si tak můžete zlepšit zdraví. Výhodou je, že avokádo můžete snadno zařadit do jídelníčku a připravit si ho na několik způsobů.

Zdroj foto: www.pixabay.com

Share.

About Author

Leave A Reply