Její svět

Mercedes-Benz V: Luxusní řešení pro velké rodiny

bílé auto

Slovo dodávka má v Česku možná trochu negativní význam. Mnoho z nás si možná představí rozkodrcaný automobil na převážení materiálu všeho druhu. Mercedesem-Benz V je však automobil, který představuje úplně novou kategorii. Nebo snad znáte jiný vůz s 8 místy, dokonalými jízdními vlastnostmi a nadpozemským luxusem uvnitř?

Pro koho je Mercedes-Benz V vhodný?

Plodíte děti jako na běžícím páse, máte doma domácí mazlíčky a ještě potřebujete převážet hodně zavazadel a sportovní vybavení? Pak se může stát, že vám bude i vícemístné MPV brzy malé. Právě v tuto chvíli nastává prostor pro našeho favorita Mercedes-Benz V.

Prostor je hlavním prodejním argumentem

Na délku má přes pět metrů a rozvor zase přes tři, takže se v něm projede pohodlně až 8 dospělých. Třetí řada sedaček v této dodávce nabízí úplně stejný prostor jako ta druhá. Možná se vám bude občas zdát, že ve čtyřech lidech auto plně nevyužijete.

 Základní úložný prostor přes tisíc litrů navíc nabízí dostatek místa i pro zavazadla všech cestujících. Samozřejmostí je možnost sedačky různě posouvat a sklápět podle toho, kolik lidí v autě zrovna cestuje a kolik místa potřebujete na zavazadla.

Pohodlí a luxus

Mercedes V samozřejmě  necílí primárně na soukromé zákazníky. Toho si všimnete hlavně ve verzi Exclusive, která nabízí nezávislou klimatizaci v zadní řadě, obrazovku, stolek na notebook a masážní sedačky s podnožkami ve druhé řadě.

Řidič sice možnost masáže za jízdy nemá, ale i on si může vychutnat kožené vyhřívané či odvětrávané sedačky. Díky enormnímu prostoru zde najdete také různé držáky na všechno možné od mobilu po držák nápojů s funkcí ohřevu či chlazení. V autě najdete dokonce i malou chladničku.

Dokonalé odhlučnění

Když si k luxusní výbavě přidáte nebývale povedené odhlučnění interiéru, začíná být zřejmé, proč auto putuje nejen do firem, ale i do domácností. Pokud jste totiž někdy jeli v klasické dodávce, pravděpodobně jste museli hodně zesílit rádio, abyste ho vůbec slyšeli, to u této luxusní dodávky VW nehrozí.

Pocit jako při řízení osobáku a snadné parkování

Co nás mile překvapilo je i fakt, že za volantem absolutně nemáte ten divný pocit, že řídíte velké auto. Véčko totiž určitě není neohrabané, na povely volantu reaguje svižně a ovládácí prvky jsou hodně podobné jako u běžné škodovky. Samozřejmě, že na parkovišti je třeba mít na paměti větší rozměry vozu, ale při něm vám vypomůže 360° kamera, která u dodávek nebývá zrovna častým jevem.

Intuitivní infotainment

Desetipalcový displej pro zobrazení navigace a dalších informačních a zábavních prvků je sice skvělý, příplatek více než 11 tisíc Kč za sytémy Apple CarPlay či Android Auto si mohl dle našeho názoru Volkswagen u auta za více než 3 miliony možná odpustit.

Další prvek z doplňkové výbavy už má smysl. Máme na mysli inteligentní zpětné zrcátko, které vlastně zrcadlem není. Jde o záběry z kamer v zadní části vozu. Tento systém funguje dokonale a umožní vám přehledně a bezpečně couvat a parkovat i ve chvíli, kdy máte omezený výhled skrz plně naložené auto.

Jízda jako v bavlnce

Příplatkové odpružení Airmatic si sice Mercedes cení více než na 50 tisíc korun, ale opravdu stojí za to. Například při nájezdu na retardér ucítíte jen mírné zhoupnutí. Výborná vychytávka na naše zbídačené vedlejší tahy.

Se vzduchovým podvozkem je spojena i schopnost zvýšení světlé výšky do terénu a snížení podvozku v režimu Sport. Příjemný je také výkon a spotřeba. Maximální rychlost 210 km/h rozhodně není nic, za co by se musel 2,5 tunový vůz stydět. Spotřeba do 10 l na 100 km je rozhodně méně, než bychom u osmimístného vozu čekali.

Dá se říct, Mercedes vyrobil dodávku pro lidi, která dnes nemá konkurenci. Na druhou stranu je však třeba zdůraznit, že si za ni nechá také královsky zaplatit.

Zdroj obrázku: Unsplash

Exit mobile version